10 januari 1954

Oorspronkelijk opgeleid tot leerkracht basisschool (Pedagogische Academie). Vervolgens de bevoegdheden Frans en  Geschiedenis behaald en vele jaren werkzaam geweest in het Voortgezet (Speciaal) Onderwijs.
In 2000 de opleiding tot Remedial Teacher V.O. voltooid en in 2001 de postdoctorale opleiding tot Remediaal Specialist aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Sindsdien als Remediaal Specialist verbonden aan Scholengemeenschap BC Broekhin. De voornaamste taak is het begeleiden van taalzwakke en dyslectische leerlingen en het coördineren van de R.T.-hulplessen.
Sinds 2002 Johansen-IAS therapist. Opgeleid door Dr. Kjeld V. Johansen en lid van de internationale Johansen-IAS groep. De Johansen-IAS therapie is een auditieve stimulatie therapie die kan worden toegepast bij kinderen / volwassenen met informatieverwerkingsproblemen (taal, leer en gedragsproblemen). Door middel van auditieve stimulatie (frequentiestimulering) worden zenuwbanen naar en binnen de taalcentra in de hersenen zodanig gestimuleerd dat er afdoende gebruik gemaakt kan worden van aangeboden informatie. Sinds 2008 Master in de Taalwetenschap (MA). Afgestudeerd bij Prof. dr. P. Jordens aan de Vrije Universiteit in Amsterdam met als afstudeerscriptie: "Possible effects of specific auditory stimulation on language processing".